maanantai 18. toukokuuta 2015

Kokkaa mulle

Huh! Koko aamun oon siivonnut ja järkännyt täällä kotona. Nauratti kun tajusin eilen, että eihän mulla ole luentoja koko viikkona, torstaina sitten vasta. Olin ihan valmistautunut kouluun menoon. Mutta onhan tässä vaikka mitä tekemistä, eilinenkin hurahti yhden kesäkurssin orientaatiotehtävän parissa.

Pakko myöntää, että oon tässä muutamien päivien ajan elänyt pelkällä kahvilla ja leivällä (jos viikonlopun darrasafkoja ei lasketa..) joten innostuin hakemaan kaupasta oikein kunnon aineksia. En siis tosiaankaan oo mikään kokki, niin kuin oon moneen otteeseen todennut. Oon tosi kade mun hyvälle ystävälle Senkulle, kun se aina loihtii vaikka mitä älyttömämpiä kakkuja ja ruokia. Mun pahimpiin painajaisiin kuuluu se, jos mun pitää tehdä kavereille jotain ruokaa. Oon niin järkyttävä häseli sellaisissa tilanteissa että huhhu, ne jotka on nähnyt mun hääräykset tietää mitä tarkoitan :--D 

Mutta tykkään kuitenkin välillä yrittää ja silloin yleensä teen tosi hyviä safkoja. Mulla on vaan jonkinlainen asennevamma ruoanlaittoa kohtaan, mistä lie johtuu. Ehkä oon vaan tykännyt siitä kun poikaystävä on laittanut mulle ruokaa. Mutta nyt opetellaan sen puutteessa pikkuhiljaa itse :)

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Mun ostoskoriin tarttui punaisia linssejä, minimaisseja, siemeniä ja punasipulia. Näiden kaveriksi ostin jauhelihaa. Ei ollut edes kallista. Tein sitten vaan sellaisen padan, jossa oli noita kaikkia sekä mausteita.

Inhoan ruokakuvia ylikaiken, en tiedä miksi. Mutta otin kuitenkin vähän havainnollistusta mun safkasta. Eipä tämä järin kauniilta näytä, mutta tää on rehellisesti parhaan makuista ruokaa mitä oon ehkä ikinä tehnyt. Ihan älytöntä. Parasta, että tätä tuli vielä tehtyä kunnon saavillinen. Rakastan linssiä ja kaikkia papuja ja siemeniä. En tiedä mikä pointti tässä oli, mutta kokeilkaa tota linssiä. Se on ihan älyttömön hyvä! Tohon sapuskaan sopii muuten tosi hyvin luonnonjugurtti kastikkeeksi. 

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

4 kommenttia:

Kiitoksia kommentista <3