maanantai 25. toukokuuta 2015

Heikkouksista

Oletteko tietoisia teidän huonoista tavoistanne tai luonteenpiirteistänne? 
Tai mietittekö koskaan niitä? 

Kaikilla on heikkouksia ja jokaisessa on epäkohtia. Jokaisen ihmisen seurassa on joskus tylsää tai ärsyttävää ja jokaisesta löytyy negatiivisia piirteitä. Heikkoudet kuuluvat ihmisiin ja elämään. Niitä täytyy mun mielestä välillä miettiä ja hoitaa, vaikkei niitä välttämättä saa koskaan kokonaan pois. Ne on luultavasti juurtuneet lapsena opituista asioista ja jääneet lapsuudesta. Ne voivat olla todella juurtuneita, niitä ei ehkä oikein tunnista. Me muututaan ja opitaan kokoajan ihan hirveästi. Kaikista ihmissuhteista oppii yleensä jotain, huonoistakin. Tai välillä tuntuu siltä, että juuri niistä huonommista. Ihmiset tekee virheitä. 
Tekee hyvää pysähtyä miettimään ja tarkastelemaan asioita ulkopuolelta. 

On onnekasta omistaa sellasia ihmisiä ympärillään, jotka huomauttavat huonoista piirteistä ja haluavat auttaa parantamaan niitä. Kaikilla ei välttämättä ole niin hyviä ystäviä. Mun mielestä on tosi siistiä, että voi kasvaa yhdessä tärkeiden ihmisten kanssa. Mun mielestä me ei olla koskaan valmiita, koska muututaan niin paljon koko ajan. Mutta miksi tarvitsisi olla valmis, kun voi elää tässä niiden ihmisten kanssa jotka just silloin ovat hyviä sulle. 

Olla vaan ja kokea.  

Ja ehkä tekee hyvää joskus vaan räjähtää sirpaleiksi ja koota sen jälkeen itsensä pikkuhiljaa uusiksi. 
Pienistä murusista kokonaiseksi. 

Täysin.

Image and video hosting by TinyPic

Huolehtikaa ja välittäkää toisistanne ja itsestänne < 3

8 kommenttia:

  1. upea teksti Sina!<3 totta jokainen sana. mie olen kans viimepäivinä oikeasti tajunnu sen välittämisen tunteen, joskus sitä ottaa asiat liiankin itsestäänselvyytenä jollain tapaa, muttakun elämässä tapahtuu joskus ikäviäkin asioita niin oppii taas ymmärtämään asioita eri kantilta. ja tuo viimeinen lause, itsestä pitää erityisesti huolehtia ihan ensalkuun, jos ei itse ole kunnossa niin ei pysty toisistakaan huolehtimaan ! ihana postaus kertakaikkisesti<3 ja sinä niin kaunis.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Paula <3 oot oikeessa, ihana että tykkäsit! :)

      Poista
  2. Wau upean tekstin oot kirjottanu! En osaa oikee muuta kommentoida, pakko vaa sanoo että tosi kypsä ja hieno teksti, bravo :-)!!

    VastaaPoista
  3. Mulla on ehdottomasti huonona luonteen piirteenä heikkous. Olen heikko puolustamaan itseäni..Niinä harvoina kertoina kun olen uskaltanut puolustaa itseäni olen jälkeen päin purskahtanut itkuun. Olen myös todella huono kuuntelemaan jos asia ei aidosti kiinosta minua tarpeeksi.. Keskittyminenkään ei ole parhaita puoliani :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Onneksi noita asioita itsessä voi aina kehittää! Eikä siinä välttämättä ole mitään väärää, oon itsekin kauhea itkupilli :D

      Poista
  4. Syvällisiä, vahvoja ajatuksia nuorelta aikuiselta. Hienoa, että pystyt ajattelemaan ja pohtimaan asioita noin korkealentoisesti.
    Em. ajattelutapa tuo psyykkistä vahvuutta ihmiselle, kun sen ymmärtää jo nuorena, se pysyy aina mukana elämässä. Vahvana ihmisenä pystyt voittamaan elämässä vastaantulevat pettymykset, jotka kuuluvat normaaliin elämään ja kasvattavat meitä kaikkia ymmärtämään ja jaksamaan :)

    Kirsi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Totta, oon sitä mieltä että ihmisten pitäis oppia ensin tuntemaan omat heikkoutensa ennen kuin voivat sanoa olevansa vahvoja. Yleensä se vahvuus tulee esille pikkuhiljaa.

      Poista