tiistai 13. tammikuuta 2015

Yesterday Breakfast

Image and video hosting by TinyPic

Huomentaa!

Oon monesti kertonut, että rakastan aamuja ja aamupalaa. Päätin eilen väsätä kunnon aamupalan ja kaivoin amerikkalaisten pannareiden ohjeen esille. Katsoin aineet ja määrät täältä, mutta muuntelin ohjetta jonkin verran. Oon yleensä tosi paska kokki, mutta parin lätyn jälkeen mun tekeleet alkoi onnistua :D Paistoin näitä ihanuuksia kookosrasvassa ja niistä tuli ihan älyttömän hyviä.

Mun pannaritaikinaan tuli

3 kananmunaa
3 rkl fariinisokeria
1 rkl tummaa sokeria
1 tl vanilliinisokeria
3 tl leivinjauhetta
5 dl vehnäjauhoja
½ tl suolaa
3 dl maitoa
2,5 dl maitorahkaa
½ dl voita

ja paistoon siis kookosrasvaa. Sain itse näistä 8 lettua, mutta niitä tulee noin 8-10 pannusta riippuen, jos ei lirauta alussa niin paljon taikinaa pannulle niin kuin mulla kävi..

Ensin vatkasin munat ja fariinisokerin vaahdoksi ja lisäilin nesteet ja kuivat aineet vuorotellen niin, että seoksesta tuli paksua ja kuohkeaa. Paistovaiheessa on tosi tärkeää, että pannu on kuuma ja että levyn tehon laskee heti paistamisen alussa 1-2 -tehoon. Muuten letut ei ehdi paistua sisältä ja palavat ulkoa. Paistamiseen kannattaa käyttää munakaspannua tai blinipannua, koska letuista tulee niin paksuja eikä isoja ja paksuja lettuja edes jaksais syödä.

Söin pannarit mansikkahillon ja valkosuklaan kanssa sen kaverina join mun uutta lempparia, intialaista chai -teetä :3

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic


Namnam, nyt jaksaa :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti