tiistai 27. tammikuuta 2015

Iholla

Haluaisin kertoa sellaisesta asiasta, joka on joillekkin itsestäänselvyys. Mulla on ollut aina ongelmia ihon kanssa ja se on vienyt välillä paljon energiaa ja rajoittanut joinain aikoina paljon mun elämää. Mun kasvojen iho huononi yhtäkkiä yläasteella ja sen jälkeen oon taistellut sen kanssa paljon. On kausia, jolloin oon todella tyytyväinen mun ihoon ja sitten taas en. Pari vuotta sitten mulle tuli niin paha akne, etten enää halunnut tehdä mitään, mennä ulos, yhtään mitään. Häpesin sitä. Iho parani, kun sain ihotautilääkäriltä Tetralysal -kuurin. 

Viime syksynä iho huononi taas ja elämässä oli muutenkin kaikenlaisia myrskyjä. Iho on mulle niin tärkeä asia, että jos se ei ole kunnossa, mulle saattaa tulla todella epäonnistunut olo. Oon aina haaveillut ihanasta ihosta ja siitä ettei tarvitsisi käyttää meikkiä. Voin kyllä mennä ulos ilman meikkiä, mutta en silti aina pidä siitä miltä näytän. On niin vaikeaa, kun iho on ihan rutikuiva ja samalla kuitenkin tuntuu epätasaiselta ja rasvoittuvalta. Oon ravannut vaikka missä kysymässä neuvoja tähän ja uskon käyttäväni oikeita aineita ihon hoitoon.  

Tammikuun aikana aloin muuttamaan monia ajattelu- ja toimintatapojani ja lisäksi oon hemmotellut itseäni suklaan ja jäätelön sijasta itse tehdyllä kotisafkalla (kyllä, oon opetellut pari hyvää safkaa). Lisäksi oon ostanut paljon kasviksia ja hedelmiä ja syönyt niitä päivittäin. Iho on ollut nyt viimeiset pari viikkoa niin hyvä, ettei se ole sitä yleensä kuin muutaman kerran vuodessa. Huomaan myös, että se että keskittyy positiivisiin asioihin ja yrittää olla ihana oma itsensä, on auttanut asiaa. Olin syksyllä niin syysapatian pauloissa, että se näkyi ihossa selvästi ja ne asiathan kiertää selvästi kehää. 

Lupaavan alun jälkeen toivoisin, että voisin jatkossakin tuntea oloni raikkaaksi omassa ihossani :) Onko teillä ollut iho-ongelmia?

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Ihanaa viikon jatkoa < 3

4 kommenttia:

  1. voieii iho-ongelmat ovat aina todella inhottavia !! olen sinun kuvista kovasti ihastellut sun kauniita kasvoja ja tasaista ihoa<3 mullakin, vaikkei iho nomaalisti ole huono, mutta jos hormonaaliset finnit yhtäkkiä ilmestyy leukaan tai jonnekki muualle niin olo muuttuu heti epävarmaksi ja tuntuu et kaikki varmaan kyttää sitä yhtä typerää finniä mikä naamasta löytyy. Vaikka eihän se niin mene! voin siis vain kuvitella miltä sinusta tuntunut. Mutta näytät upelta ja olet hurjan kaunis<3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ihana kiitos kauheesti :)<3 ja nykyään en niin stressaa siitä ihosta ku ennen koska sekin vaan pahentaa sitä. Kiitos kommentista :)

      Poista
  2. Syöminen vaikuttaa mullakin ihoon.en oo koskaa omistanut sileää ihoa mutta aloin arvostamaan sitäkin kun tapasin mieheni .Hänellä on ympäri vuoden kädet ihan kamalassa kunnossa.Iho on todella kuiva ja halkeillut.Ihana kuva susta :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toi on kyllä totta, enkä kyllä oikeestaan harmistu niinkään muutamasta epäpuhtaudesta kun tietää mitä se voi pahimmillaan olla :D Kiitos kommentista!

      Poista